Warning: Undefined array key "nieuwsbrief" in /customers/8/b/9/madboyracing.be/httpd.www/nieuws.php on line 5 Mad Boy Racing Training met Ashley Barber op Francorchamps

Aangezien ik voor de eerste wedstrijd niet getraind had heb ik mij ingeschreven op de training door Ashley Barber op Francorchamps, we hebben daar op 9/04/2017 wedstrijd.
We leerden bocht per bocht, op dit circuit zijn je lijnen heel belangrijk als je een bocht te wijd neemt heb je de volgende bocht mis.
Ook kregen we uitleg om je zitpositie aan te passen, door met je zitpositie te spelen kon je meestal sneller op de gas gaan.
In sommige bochten weet ik nu ook dat je veel later kan remmen en een betere lijn kan nemen.
Ashley heeft dit heel goed uitgelegd en het was een leuke dag waar we veel hebben bij bijgeleerd.
Ik hoop hierdoor een beter resultaat te halen op de volgende wedstrijd.
" />

Everyone in life is looking for a certain rush.

Racing

Is where we got ours.

Mettet wedstrijd en training Francorchamps 2017-03-18

Chrono

Na niet meer gereden te hebben sinds de laatste wedstrijd vorig jaar. Door ook niet te willen gaan trainen in Mettet omdat de inschrijving daar eens geweigerd is voor de Superbiker door een discutie met de verantwoordelijke van het circuit waren we eigenlijk gepland daar nooit meer te gaan rijden. Omdat Mettet als eerste wedstrijd tellende voor de BeNeCup op de kalender staat waren we wel verplicht daar te gaan rijden als we iets willen betekenen in het kampioenschap.
Tijdens de chrono regende het vrij hard, het was moeilijk om een goed zicht te hebben door al de modder en regen. Na 2 ronden ben ik gevallen in het onverhard waardoor ik mijn grote teen pijn gedaan heb (thuis bij de dokter is dan vastgesteld dat hij gebroken was). Ik heb verder gereden maar het zicht werd steeds slechter, dan maar proberen rijden zonder bril maar dat gaat ook niet goed. Ik behaalde een beste tijd van 2:10.438

Manche 1

In de start was ik niet zo goed mee, na enkele ronden begon mijn bril te bedampen door de harde regen. Ik heb verschillende pogingen gedaan om de piloot voor mij in te halen maar iedere keer lukte het mij net niet. Na een 15 tal min heb ik mijn bril afgedaan omdat ik niets meer zag. De harde regen deed wel pijn aan je gezicht, dit voelt aan zoals naalden. Ik eindigde als 16de met een beste tijd van 2:04.880

Manche 2

Aangezien ik de manche ervoor niet zo goed had gereden had ik tegen mij zelf gezegd dat ik er toch eens moest voor gaan. In de start was ik vrij goed mee, het was een beetje duw en trekwerk maar ik kwam heelhuids door de eerste ronde. Iedere ronde begon ik meer en meer vertrouwen te krijgen in mezelf. Ik heb er verschillende kunnen uitremmen en heb zo toch enkele plaatsen gewonnen. De voorlaatste ronde zette ik nog eens alles op alles om de piloot voor mij in te halen, net voor het inkomen van het onverhard heb ik hem dan kunnen passeren. Daarna heb ik mijn plaats toch kunnen blijven verdedigen. Ik eindigde als 10de met een beste tijd van 2:01.155

Superfinale

De eerste 13 mochten meedoen aan de superfinale. In de superfinale moet je oppassen omdat je met zoveel piloten samen rijd en je ook niet iedereen kent. Ik reed vooral op safe, de Prestige piloten begonnen met dubbelen in de 10de ronde. Ik kreeg van langs alle kanten een blauwe vlag. Spijtige genoeg ging ik soms iets te veel van de gas waardoor er mij piloten inhaalden die me eigenlijk niet dubbelden. In de superfinale werd ik 27ste met een beste tijd van 2:01.565

Besluit

Momenteel sta ik 12de bij de Euro Nationalen. Had ik al eens op Mettet getraind zoals de meesten (sommige zelfs meerder dagen) had ik zeker een beter resultaat. Spijtig dat het de eerste wedstrijd op de kalender was, moest het de laatste geweest zijn en ik stond niet goed in het klassement waren we niet geweest. 

Training met Ashley Barber op Francorchamps

Aangezien ik voor de eerste wedstrijd niet getraind had heb ik mij ingeschreven op de training door Ashley Barber op Francorchamps, we hebben daar op 9/04/2017 wedstrijd.
We leerden bocht per bocht, op dit circuit zijn je lijnen heel belangrijk als je een bocht te wijd neemt heb je de volgende bocht mis.
Ook kregen we uitleg om je zitpositie aan te passen, door met je zitpositie te spelen kon je meestal sneller op de gas gaan.
In sommige bochten weet ik nu ook dat je veel later kan remmen en een betere lijn kan nemen.
Ashley heeft dit heel goed uitgelegd en het was een leuke dag waar we veel hebben bij bijgeleerd.
Ik hoop hierdoor een beter resultaat te halen op de volgende wedstrijd.