Warning: Undefined array key "nieuwsbrief" in /customers/8/b/9/madboyracing.be/httpd.www/nieuws.php on line 5 Mad Boy Racing Zaterdag

Training

Aangezien het circuit volledig aangepast werd ten opzichte van verleden jaar (meer offroad), werd de eerste ronde vooral een verkennng van het circuit.  Daarenboven zat de angst van 2 jaar geleden (ik ben toen zwaar off track gegaan in het offroad gedeelte) nog vers in het geheugen. Na enkele ronden kende ik het circuit en kon ik op de gas gaan. Het ging goed, ik sprong de dubbel heel soepel en amuseerde me rot.

Zondag

Chrono

Voor we de chrono reden moesten we eerst de technische controle passeren. Daar hoorde ik dat men de hele nacht hadden gesproeid in het offroad gedeelte.  Aangezien ik in de eerst groep starters zat, leek het me aangewezen om te starten op regenbanden. Dit was echter geen goede keuze voor mij, door de regenband achteraan kon ik niet volledig op de gas gaan in het verharde gedeelte omdat de band constant grip verloor. Na enkele ronden begon het onverhard beter te liggen de plassen waren weg en zo heb ik toch nog een goede ronde kunnen rijden. Natuurlijk waren de rondetijden voor eerste groep nauwelijks te vergelijken met die van de tweede groep, aangezien de tweede groep al kon starten met slicks

Helaas had ik een niet zo goede chrono en behaalde ik een 10de plaats van mijn groep en een 21ste plaats algemeen met een beste tijd van 1:48,592.  Achteraan starten dus. En het spijtige is dat je iedere manche moet starten vanaf je Chrono plaats. 

Manche 1

De slechtste start van mijn carriere!   ik kreeg in de eerst bocht een duw waardoor ik bijna in de banden vloog en verloor daar al redelijk wat plaatsen. Daarna kwamen we het onverhard binnen en reed er iemand knal tegen mijn been in de kombocht. Ondanks de helse pijn zette ik toch door, na 1 ronde begon de inhaal race.  Ik slaagde er in om van een van de laatste terug te vechten en iedere ronde vocht ik voor een hogere plaats. Het was een serieuze inhaal race waardoor ik en mijn machine tot het uiterste werden gedreven. Op een gegeven moment kwam ik bij een piloot die ik maar niet kon inhalen.  Het was een constant gevecht en in de laatste bocht probeerde ik hem nog een laatste keer in te halen, jammer genoeg kwam ik aan de eindstreep een half metertje te kort om hem in te halen. Uiteindelijk werd ik 14de met een beste tijd van 1:42,094 

Manche 2

De start was alvast een stuk beter dan in de vorige manche, ik kwam als 15de door de eerste bocht en probeerde steeds meer naar voor te klimmen.  Dankzij een bijna foutloos parcours kon ik vrij makkelijk mijn voorgangers inhalen.   Tot ik opnieuw bij de piloot kwam uit de vorige manche.  Ik heb verschillende pogingen gedaan, maar het lukte echt niet en ik besloot om in de laatste ronde alles op alles te zetten om hem dan in te halen. Helaas kwamen we een dubbelaar tegen en die liet de piloot voor mij door maar liet mij niet passeren. Ik riep verschillende keren maar hij ging niet opzij. Uiteindelijk werd ik 8ste met een beste tijd van 1:42,838.

Superfinale

Yes!!! Gekwalificeerd voor de superfinale wat een hele prestatie op zich is. Ik besloot om deze mee te rijden voor de fun en hopelijk nog enkele punten te nemen. Tussen de grootte namen rijden is niet zo simpel, deze duwen nogal veel en rijden nog een stuk professioneler dan mezelf. Ik reed de wedstrijd uit en eindigde 26ste. Nog 3 extra punten kunnen meenemen. Ik eindigde 26ste met een beste tijd van 1:44,704

Dagklassement

In het dagklassement werd ik 12de dus dat is zeker niet slecht aangezien we met heel veel deelnemers zijn.

Eindklassement BK

Momenteel sta ik 10de in het klassement, maar er is nog veel mogelijk hopelijk klimmen we nog enkele plaatsen op.
" />

Everyone in life is looking for a certain rush.

Racing

Is where we got ours.

Bilstain 2014 2014-06-22

Zaterdag

Training

Aangezien het circuit volledig aangepast werd ten opzichte van verleden jaar (meer offroad), werd de eerste ronde vooral een verkennng van het circuit.  Daarenboven zat de angst van 2 jaar geleden (ik ben toen zwaar off track gegaan in het offroad gedeelte) nog vers in het geheugen. Na enkele ronden kende ik het circuit en kon ik op de gas gaan. Het ging goed, ik sprong de dubbel heel soepel en amuseerde me rot.

Zondag

Chrono

Voor we de chrono reden moesten we eerst de technische controle passeren. Daar hoorde ik dat men de hele nacht hadden gesproeid in het offroad gedeelte.  Aangezien ik in de eerst groep starters zat, leek het me aangewezen om te starten op regenbanden. Dit was echter geen goede keuze voor mij, door de regenband achteraan kon ik niet volledig op de gas gaan in het verharde gedeelte omdat de band constant grip verloor. Na enkele ronden begon het onverhard beter te liggen de plassen waren weg en zo heb ik toch nog een goede ronde kunnen rijden. Natuurlijk waren de rondetijden voor eerste groep nauwelijks te vergelijken met die van de tweede groep, aangezien de tweede groep al kon starten met slicks

Helaas had ik een niet zo goede chrono en behaalde ik een 10de plaats van mijn groep en een 21ste plaats algemeen met een beste tijd van 1:48,592.  Achteraan starten dus. En het spijtige is dat je iedere manche moet starten vanaf je Chrono plaats. 

Manche 1

De slechtste start van mijn carriere!   ik kreeg in de eerst bocht een duw waardoor ik bijna in de banden vloog en verloor daar al redelijk wat plaatsen. Daarna kwamen we het onverhard binnen en reed er iemand knal tegen mijn been in de kombocht. Ondanks de helse pijn zette ik toch door, na 1 ronde begon de inhaal race.  Ik slaagde er in om van een van de laatste terug te vechten en iedere ronde vocht ik voor een hogere plaats. Het was een serieuze inhaal race waardoor ik en mijn machine tot het uiterste werden gedreven. Op een gegeven moment kwam ik bij een piloot die ik maar niet kon inhalen.  Het was een constant gevecht en in de laatste bocht probeerde ik hem nog een laatste keer in te halen, jammer genoeg kwam ik aan de eindstreep een half metertje te kort om hem in te halen. Uiteindelijk werd ik 14de met een beste tijd van 1:42,094 

Manche 2

De start was alvast een stuk beter dan in de vorige manche, ik kwam als 15de door de eerste bocht en probeerde steeds meer naar voor te klimmen.  Dankzij een bijna foutloos parcours kon ik vrij makkelijk mijn voorgangers inhalen.   Tot ik opnieuw bij de piloot kwam uit de vorige manche.  Ik heb verschillende pogingen gedaan, maar het lukte echt niet en ik besloot om in de laatste ronde alles op alles te zetten om hem dan in te halen. Helaas kwamen we een dubbelaar tegen en die liet de piloot voor mij door maar liet mij niet passeren. Ik riep verschillende keren maar hij ging niet opzij. Uiteindelijk werd ik 8ste met een beste tijd van 1:42,838.

Superfinale

Yes!!! Gekwalificeerd voor de superfinale wat een hele prestatie op zich is. Ik besloot om deze mee te rijden voor de fun en hopelijk nog enkele punten te nemen. Tussen de grootte namen rijden is niet zo simpel, deze duwen nogal veel en rijden nog een stuk professioneler dan mezelf. Ik reed de wedstrijd uit en eindigde 26ste. Nog 3 extra punten kunnen meenemen. Ik eindigde 26ste met een beste tijd van 1:44,704

Dagklassement

In het dagklassement werd ik 12de dus dat is zeker niet slecht aangezien we met heel veel deelnemers zijn.

Eindklassement BK

Momenteel sta ik 10de in het klassement, maar er is nog veel mogelijk hopelijk klimmen we nog enkele plaatsen op.