Warning: Undefined array key "nieuwsbrief" in /customers/8/b/9/madboyracing.be/httpd.www/nieuws.php on line 5 Mad Boy Racing Zaterdag Vrije Training

Normaal was ik gepland om eens Speedway te rijden in Heusden-Zolder maar dit is niet doorgegaan omdat het circuit niet berijdbaar was door de regen.
We zijn dan doorgereden naar Francorchamps om daar de training te rijden welke doorging tussen 18u en 24u.
Ik mocht rijden in groep 2, bijna alle piloten reden met regenbanden maar ik ben van het principe als het droog is kan je met slicks rijden en dus reed ik met slicks.
Iedere keer dat ik het onverhard uitkwam schoof de moto wel maar dit hadden de rijders met regenbanden ook.
In het totaal heb ik 2 sessies van de 3 gereden, ik vond het niet nodig om de derde te rijden omdat ik geen risico wou nemen en goed uitgerust wou zijn.


Zondag

Chrono

Voor de chrono zat ik in groep 1, dit was een niet zo goed omdat er in het onverhard nog water lag en wij het circuit hebben proper gereden voor de volgende groep. In de chrono had ik de 2de tijd van mijn groep met een tijd van 01:11.491

1/3 Finale

De start verliep vrij goed, geen ongelukken en niet te veel plaatsen verloren. Francorchamps is een heel technisch circuit en dus ook fysiek heel lastig maar daar had ik toen niet veel last van en ik kwam alsmaar meer naar voor tot ik op een 5de plaats kwam. Dan deed mijn Vader tekens dat ik safe zat en gewoon moest uitrijden. Uiteindelijk als 5de over de finish met een beste tijd van 1:06.152

1/2 Finale

Hier hadden we een valse start doordat de mannekes van de BMB niet goed met de lichten konden werken. Dus hebben we 2 keer moeten starten en de start is heel fysiek. Deze start was iets minder verlopen doordat ik de verkeerde lijn had gekozen. Na de start begon de wedstrijd en kwam ik beetje per beetje naar voor. De laatste 6 ronden waren ze met 3 in mijn wiel aan het rijden dus werd ik onder serieuze druk gesteld. Toch heb ik mijn plaats redelijk kunnen verdedigen, in de voorlaatste ronde heeft er mij eentje kunnen inhalen. Ik besloot toen om een ronde te blijven volgen en mijn inhaalpoging in de laatste ronde uit te voeren. Dit is helaas niet gelukt en ik kwam 0,1 seconde later over de finish. Ik eindigde als 6de met een tijd beste tijd 1:05.023


Finale

Hier had ik een echte slechte start en kwam ik er pas als 14de uit, ik had de moed al opgegeven en zag het niet meer zo zitten. Tot wanneer de rode vlag er was, er was iemand gevallen en daarvoor moesten we herstarten. Bij de  herstart moesten we nog 10 ronden rijden dus besloot ik om hier eens alles op alles te zetten. De start verliep toen toch vrij goed en het was echt vechten om mijn plaats te behouden. Na enkele ronden had ik bijna geen voorrem en achterrem meer. Dit doordat je zo danig hard en laat remt dat deze verbranden. Uiteindelijk als 11de over de finish gegaan met een beste tijd van 1:05.114. Dit betekende ook dat ik de Super Finale mocht rijden.

Super Finale

De Super Finale is met de eerste 15 van de SM Open en de Prestige. Dit zijn dan allemaal top piloten.
Hier had ik na de start al enkele krampen in mijn vingers waardoor mijn vingers de hele tijd samen trokken. Dan maar op het gemak uitgereden en over de finish gekomen als 24ste met een beste tijd van 1:05.704

Dankzij deze prestaties heb ik nu toch 9 punten voor het BK.

" />

Everyone in life is looking for a certain rush.

Racing

Is where we got ours.

Francorchamps 2013-06-30

Zaterdag Vrije Training

Normaal was ik gepland om eens Speedway te rijden in Heusden-Zolder maar dit is niet doorgegaan omdat het circuit niet berijdbaar was door de regen.
We zijn dan doorgereden naar Francorchamps om daar de training te rijden welke doorging tussen 18u en 24u.
Ik mocht rijden in groep 2, bijna alle piloten reden met regenbanden maar ik ben van het principe als het droog is kan je met slicks rijden en dus reed ik met slicks.
Iedere keer dat ik het onverhard uitkwam schoof de moto wel maar dit hadden de rijders met regenbanden ook.
In het totaal heb ik 2 sessies van de 3 gereden, ik vond het niet nodig om de derde te rijden omdat ik geen risico wou nemen en goed uitgerust wou zijn.


Zondag

Chrono

Voor de chrono zat ik in groep 1, dit was een niet zo goed omdat er in het onverhard nog water lag en wij het circuit hebben proper gereden voor de volgende groep. In de chrono had ik de 2de tijd van mijn groep met een tijd van 01:11.491

1/3 Finale

De start verliep vrij goed, geen ongelukken en niet te veel plaatsen verloren. Francorchamps is een heel technisch circuit en dus ook fysiek heel lastig maar daar had ik toen niet veel last van en ik kwam alsmaar meer naar voor tot ik op een 5de plaats kwam. Dan deed mijn Vader tekens dat ik safe zat en gewoon moest uitrijden. Uiteindelijk als 5de over de finish met een beste tijd van 1:06.152

1/2 Finale

Hier hadden we een valse start doordat de mannekes van de BMB niet goed met de lichten konden werken. Dus hebben we 2 keer moeten starten en de start is heel fysiek. Deze start was iets minder verlopen doordat ik de verkeerde lijn had gekozen. Na de start begon de wedstrijd en kwam ik beetje per beetje naar voor. De laatste 6 ronden waren ze met 3 in mijn wiel aan het rijden dus werd ik onder serieuze druk gesteld. Toch heb ik mijn plaats redelijk kunnen verdedigen, in de voorlaatste ronde heeft er mij eentje kunnen inhalen. Ik besloot toen om een ronde te blijven volgen en mijn inhaalpoging in de laatste ronde uit te voeren. Dit is helaas niet gelukt en ik kwam 0,1 seconde later over de finish. Ik eindigde als 6de met een tijd beste tijd 1:05.023


Finale

Hier had ik een echte slechte start en kwam ik er pas als 14de uit, ik had de moed al opgegeven en zag het niet meer zo zitten. Tot wanneer de rode vlag er was, er was iemand gevallen en daarvoor moesten we herstarten. Bij de  herstart moesten we nog 10 ronden rijden dus besloot ik om hier eens alles op alles te zetten. De start verliep toen toch vrij goed en het was echt vechten om mijn plaats te behouden. Na enkele ronden had ik bijna geen voorrem en achterrem meer. Dit doordat je zo danig hard en laat remt dat deze verbranden. Uiteindelijk als 11de over de finish gegaan met een beste tijd van 1:05.114. Dit betekende ook dat ik de Super Finale mocht rijden.

Super Finale

De Super Finale is met de eerste 15 van de SM Open en de Prestige. Dit zijn dan allemaal top piloten.
Hier had ik na de start al enkele krampen in mijn vingers waardoor mijn vingers de hele tijd samen trokken. Dan maar op het gemak uitgereden en over de finish gekomen als 24ste met een beste tijd van 1:05.704

Dankzij deze prestaties heb ik nu toch 9 punten voor het BK.