Warning: Undefined array key "nieuwsbrief" in /customers/8/b/9/madboyracing.be/httpd.www/nieuws.php on line 5 Mad Boy Racing Zaterdag

Vanaf 15 uur konden we ons inschrijven voor de rally, dus rond 16 uur ging ik en een vriend Dirk, nickname Race Rat, die we kunnen overtuigen hebben om ook mee te doen ons inschrijven. Veel gegevens hadden we op voorhand niet gevonden over de wedstrijd.
De inschrijving verliep moeizaam (veel te veel papierwerk), na de inschrijving konden we onze moto laten keuren.
Achter de keuring kregen we te horen dat we de zondag ochtend om 6u30 in het rennerspark moesten staan (veel te vroeg naar mijn goesting), voor de verplichte briefing.


Zondag

Om 6 uur opgestaan zodanig dat ik tijdig in het rennerspark was.
Eenmaal in het rennerspark kregen we onze tijd wanneer we moesten vertrekken, ik moest vertrekken om 7u22, Race Rat om 7u21. Elke piloot moest 1 minuut na de vorige starten.
De roadbook kregen we maar een minuut op voorhand dus je kon niet eerst de roadbook al wat uit je hoofd leren.
Tijd om te starten, ik sta aan de start, Race Rat is juist vertrokken, binnen een minuut mag ik  vertrekken. Mijn plan was om hem zo snel mogelijk bij te benen zodanig dat ik niet alleen moest rijden.
Eens vertrokken gaf ik volle gas, zo kwam ik na enkele minuten Race Rat al tegen en kon ik samen met hem rijden.
De eerste etappe verliep vrij goed want daar hadden we een roadbook met afstanden op, dat is veel makkelijker dan staat er bv een straat naar rechts binnen 1.4 km.
Dus dat verliep goed, maar enkele keren een beetje verkeerd geweest, en we waren bijna overal op tijd binnen.

Start van de eerste Bouclé, nu hadden we een roadbook zonder afstanden en dat verliep niet zo goed, nu moest je ieder straatje tellen om te weten waar je moest afslaan.
Na een 10 min. rijden komen we aan de eerste special (een afgesloten stuk baan waar je om ter rapst van het ene punt naar het andere punt moet rijden).
Ik zag het helemaal zitten en ging er ook voor om een goede tijd te halen, iedere bocht kwam ik ingeschoven en kwam ik er al powerslident uit.
Jammer genoeg heb ik een ronde teveel gereden door een mis communicatie ( gewoon geen communicatie).
Vandaar moesten we op de roadbook terug rijden naar het startpunt om daar het 2de deel te starten.
Eens aangekomen horen we dat we binnen 10 min alweer moesten vertrekken voor het 2de deel.
Na 10 min stond ik weer aan de start, nu moesten we naar een andere special rijden met behulp van de roadbook. Na een half uurtje verloren te rijden komen we aan op de special.
Daar ging ik weer voluit om een goede tijd te behalen, het parcours was niet makkelijk er zaten veel haarspeld bochten in. Uiteindelijk aangekomen aan de finish en vandaar moesten we weer naar het startpunt rijden met behulp van de roadbook.

Eens aangekomen op het startpunt kregen we te horen dat we rond 14 uur weer mochten vertrekken dus had ik eventjes tijd om iets te eten.
Rond 14 uur werden we bij elkaar geroepen voor tragisch nieuws, er was een piloot verongelukt op de special en daardoor werd het evenement stilgelegd.

Dus hebben we uiteindelijk een etappe gereden en een Bouclé in plaats van 3 Bouclés.

Een klassement was er niet uit respect voor de overleden piloot.

" />

Everyone in life is looking for a certain rush.

Racing

Is where we got ours.

Boucles de Theux 2012-09-09

Zaterdag

Vanaf 15 uur konden we ons inschrijven voor de rally, dus rond 16 uur ging ik en een vriend Dirk, nickname Race Rat, die we kunnen overtuigen hebben om ook mee te doen ons inschrijven. Veel gegevens hadden we op voorhand niet gevonden over de wedstrijd.
De inschrijving verliep moeizaam (veel te veel papierwerk), na de inschrijving konden we onze moto laten keuren.
Achter de keuring kregen we te horen dat we de zondag ochtend om 6u30 in het rennerspark moesten staan (veel te vroeg naar mijn goesting), voor de verplichte briefing.


Zondag

Om 6 uur opgestaan zodanig dat ik tijdig in het rennerspark was.
Eenmaal in het rennerspark kregen we onze tijd wanneer we moesten vertrekken, ik moest vertrekken om 7u22, Race Rat om 7u21. Elke piloot moest 1 minuut na de vorige starten.
De roadbook kregen we maar een minuut op voorhand dus je kon niet eerst de roadbook al wat uit je hoofd leren.
Tijd om te starten, ik sta aan de start, Race Rat is juist vertrokken, binnen een minuut mag ik  vertrekken. Mijn plan was om hem zo snel mogelijk bij te benen zodanig dat ik niet alleen moest rijden.
Eens vertrokken gaf ik volle gas, zo kwam ik na enkele minuten Race Rat al tegen en kon ik samen met hem rijden.
De eerste etappe verliep vrij goed want daar hadden we een roadbook met afstanden op, dat is veel makkelijker dan staat er bv een straat naar rechts binnen 1.4 km.
Dus dat verliep goed, maar enkele keren een beetje verkeerd geweest, en we waren bijna overal op tijd binnen.

Start van de eerste Bouclé, nu hadden we een roadbook zonder afstanden en dat verliep niet zo goed, nu moest je ieder straatje tellen om te weten waar je moest afslaan.
Na een 10 min. rijden komen we aan de eerste special (een afgesloten stuk baan waar je om ter rapst van het ene punt naar het andere punt moet rijden).
Ik zag het helemaal zitten en ging er ook voor om een goede tijd te halen, iedere bocht kwam ik ingeschoven en kwam ik er al powerslident uit.
Jammer genoeg heb ik een ronde teveel gereden door een mis communicatie ( gewoon geen communicatie).
Vandaar moesten we op de roadbook terug rijden naar het startpunt om daar het 2de deel te starten.
Eens aangekomen horen we dat we binnen 10 min alweer moesten vertrekken voor het 2de deel.
Na 10 min stond ik weer aan de start, nu moesten we naar een andere special rijden met behulp van de roadbook. Na een half uurtje verloren te rijden komen we aan op de special.
Daar ging ik weer voluit om een goede tijd te behalen, het parcours was niet makkelijk er zaten veel haarspeld bochten in. Uiteindelijk aangekomen aan de finish en vandaar moesten we weer naar het startpunt rijden met behulp van de roadbook.

Eens aangekomen op het startpunt kregen we te horen dat we rond 14 uur weer mochten vertrekken dus had ik eventjes tijd om iets te eten.
Rond 14 uur werden we bij elkaar geroepen voor tragisch nieuws, er was een piloot verongelukt op de special en daardoor werd het evenement stilgelegd.

Dus hebben we uiteindelijk een etappe gereden en een Bouclé in plaats van 3 Bouclés.

Een klassement was er niet uit respect voor de overleden piloot.