Warning: Undefined array key "nieuwsbrief" in /customers/8/b/9/madboyracing.be/httpd.www/nieuws.php on line 5 Mad Boy Racing

Zaterdag 21/04/12

Het weer was zeer slecht, veel regen en wind, bijgevolg lag het circuit er dus ook heel slecht bij. We konden de zaterdag 3 x 20 minuten trainen. Ik had er totaal geen zin in, ik rij wel graag met de moto maar schaatsen met de moto is mijn ding niet. Ze hadden een tafel gelegd in het onverhard maar doordat het daar zo glad was lag iedereen daar bijna op een hoopje in de eerste training.

Bij de tweede training was het in het begin terug van dat tot de organisatie zelf besefte dat het niet te doen was met die tafel. Ik was daar ook gevallen, handbeschermer afgebroken, en wanneer ik mijn moto terug wou recht stellen lag ik er gewoon bij, zo glad dat het was. Ze hebben dan het circuit aangepast zodat het gladste stuk er uit was, dit was reeds veel beter maar het vertrouwen was weg.

De derde training ook nog gereden dan en blij dat het gedaan was…

Zondag 22/04/12

 Om 9u30 bij de 3de groep Chrono rijden, 23ste tijd (2:16.486) van de groep, zeker niet goed. Ze hadden terug het volledig circuit in gebruik genomen, dus totaal mijn ding niet.

Om 11u start de wedstrijd voor de 1/3 finale, 18de op 28 piloten met een beste tijd van 2:05.967. Niet zo goed maar over naar de ½ finale.

Om 14u30 start voor de ½ finale, 22ste op 42 piloten met een beste tijd van 2:12.048. Dit was niet goed genoeg om te mogen overgaan naar de finale, slechts de eerste 20 mogen overgaan. Ik mocht wel nog de Troosting rijden maar daar kan je geen punten met behalen.

Om 17u start van de Troosting met 19 piloten, ik had de eerste startplaats en na de start zat ik nog steeds eerste. Dit heb ik enkele ronden volgehouden om me dan te laten passeren door een andere piloot omdat ik ook geen onnodige risico’s wou nemen want er was hier toch niets met te verdienen. Uiteindelijk ben ik hier dus als 2de 

afgevlagd met een beste tijd van 2:06.266.

Besluit:

Twee jaar geleden heb ik hier ook moeten rijden en toen was het ook totaal mijn ding niet, dit is dus nog steeds zo. Normaal gezien mag er in een wedstrijd maar 30% onverhard zitten maar ik denk dat er hier maar 30% verhard was. Veel piloten zijn ook vroegtijdig gestopt omdat ze het daar niet zagen zitten.

Ik hoop dat we op de volgende wedstrijden beter weer hebben en dat het onverhard daar toch iets meer grip heeft zodat ik wat vooruit kan komen in het klassement." />

Everyone in life is looking for a certain rush.

Racing

Is where we got ours.

Chimay 2012-04-22

Zaterdag 21/04/12

Het weer was zeer slecht, veel regen en wind, bijgevolg lag het circuit er dus ook heel slecht bij. We konden de zaterdag 3 x 20 minuten trainen. Ik had er totaal geen zin in, ik rij wel graag met de moto maar schaatsen met de moto is mijn ding niet. Ze hadden een tafel gelegd in het onverhard maar doordat het daar zo glad was lag iedereen daar bijna op een hoopje in de eerste training.

Bij de tweede training was het in het begin terug van dat tot de organisatie zelf besefte dat het niet te doen was met die tafel. Ik was daar ook gevallen, handbeschermer afgebroken, en wanneer ik mijn moto terug wou recht stellen lag ik er gewoon bij, zo glad dat het was. Ze hebben dan het circuit aangepast zodat het gladste stuk er uit was, dit was reeds veel beter maar het vertrouwen was weg.

De derde training ook nog gereden dan en blij dat het gedaan was…

Zondag 22/04/12

 Om 9u30 bij de 3de groep Chrono rijden, 23ste tijd (2:16.486) van de groep, zeker niet goed. Ze hadden terug het volledig circuit in gebruik genomen, dus totaal mijn ding niet.

Om 11u start de wedstrijd voor de 1/3 finale, 18de op 28 piloten met een beste tijd van 2:05.967. Niet zo goed maar over naar de ½ finale.

Om 14u30 start voor de ½ finale, 22ste op 42 piloten met een beste tijd van 2:12.048. Dit was niet goed genoeg om te mogen overgaan naar de finale, slechts de eerste 20 mogen overgaan. Ik mocht wel nog de Troosting rijden maar daar kan je geen punten met behalen.

Om 17u start van de Troosting met 19 piloten, ik had de eerste startplaats en na de start zat ik nog steeds eerste. Dit heb ik enkele ronden volgehouden om me dan te laten passeren door een andere piloot omdat ik ook geen onnodige risico’s wou nemen want er was hier toch niets met te verdienen. Uiteindelijk ben ik hier dus als 2de 

afgevlagd met een beste tijd van 2:06.266.

Besluit:

Twee jaar geleden heb ik hier ook moeten rijden en toen was het ook totaal mijn ding niet, dit is dus nog steeds zo. Normaal gezien mag er in een wedstrijd maar 30% onverhard zitten maar ik denk dat er hier maar 30% verhard was. Veel piloten zijn ook vroegtijdig gestopt omdat ze het daar niet zagen zitten.

Ik hoop dat we op de volgende wedstrijden beter weer hebben en dat het onverhard daar toch iets meer grip heeft zodat ik wat vooruit kan komen in het klassement.