Warning: Undefined array key "nieuwsbrief" in /customers/8/b/9/madboyracing.be/httpd.www/nieuws.php on line 5 Mad Boy Racing

Everyone in life is looking for a certain rush.

Racing

Is where we got ours.

Rockanje 2015-05-31

Chrono

Het circuit lag er nat bij, met een beetje goede moed zette ik aan. In het onverhard viel het goed mee, het was niet glibberig maar je kon er vrij goed doorrijden. Na de 2de ronde merkte ik al dat de moto te kort stond van verzet. Ik moest op het rechte stuk van de gas gaan omdat ik al na 1/3 van het rechte stuk op toerental begrenzer zat. Ik probeerde enkele goede ronden te rijden wat moeilijk was doordat we samen reden met de Nederlanders, dus met meer piloten op de baan.
Ik behaalde een 7de tijd met als beste tijd 1:52.135. De eerste 7 waren dan ook weer Belgen ;-)

Manche 1

Doordat we samen reden met de Nederlanders en deze een A en B reeks hebben moest ik starten vanaf de 16de plaats. Blijkbaar hadden enkele Nederlanders uit de B reeks naast een Jump gereden waardoor ze een betere tijd hebben kunnen halen (gehoord van een Nederlander zelf die het ook had gezien in de B reeks). De start verliep vrij goed, ik was mee met de groep en had na een ronde toch enkele plaatsen kunnen goed maken. Toen was het een inhaal race, op een gegeven moment  reden er 2 piloten voor mij waar ik toch een 3 tal ronden heb achter gezeten. Uiteindelijk heb ik ze beiden kunnen inhalen in een keer. Daarna heb ik het gat tussen de piloot voor mij weer kunnen dichtrijden en heb ik hem nog kunnen inhalen in de voorlaatste ronde. Uiteindelijk werd ik 5de tussen de Nederlanders en 3de bij de Belgen, met een beste tijd van 1:46.479.

Manche 2

Hier was het al discussie, de Nederlanders (1 die dan nog laatste was geeindigd) vond het niet kunnen dat we moesten starten volgens de eindposities van de 1 Manche (de eerste 8 worden dan wel omgedraaid dus 1ste start op 8ste enzo…). Die dreigde dat hij de boel ging stil leggen, en wat heeft de directie gedaan, naar zijn pijpen gedanst. Dus moesten we weer volgens de Chrono starten dus vanaf de 16de plaats ipv de 4de. De start was niet zo goed, ik was wel mee maar had geen plaatsen gewonnen. Na de eerste ronde kon ik er beetje per beetje enkele inhalen. Het onverhard lag heel slecht, het was glad en was een beetje als schaatsen met de moto. Na enkele ronden kwam ik wat vast te zitten achter een Nederlander waar ik bijna niet voorbij geraakte. Ook had ik mijn bril al moeten uitdoen doordat deze vol zat met modder. Dus het was moeilijk om te kunnen zien aangezien de regen gelijk naalden zijn. Na enkele ronden kon ik hem toch voorbij steken. Ik probeerde dan het gat met de piloot voor mij dicht te rijden, in de voorlaatste ronde kon ik hem al zien. Ik besloot om in de laatste ronde nog alles op alles te zetten om deze te kunnen bijhalen. 4 bochten voor het einde kwam ik in zijn wiel te hangen. Hij deed overal de deur dicht. Mijn laatste kans was in de laatste bocht 20 meter voor de finish. Ik nam een poging om deze van buiten naar binnen in te halen en dit was gelukt. Hierdoor behaalde ik een 8ste plaats algemeen en een 4de plaats bij de Belgen.


Superfinale

Ik mocht meedoen hieraan aangezien ik 4de algemeen bij de Belgen geworden was en de eerste 5 altijd de Superfinale mogen rijden. Hier moesten de nationalen op de eerste startplaatsen staan, dus ik startte vanaf de 9 plaats. Het onverhard lag er super slecht bij. De eerste ronde overleefde ik wel, na de 2de ronde werd ik ingehaald door de prestige mannen. In de 3de ronde was ik stilgevallen in het onverhard (motor sloeg af), ik probeerde hem weer te starten maar hij deed niets. Na een 20 seconden proberen startte hij dan eindelijk. Natuurlijk was ik door de meeste piloten weer ingehaald. Ik probeerde dan ook om die verloren tijd weer goed te maken. Beetje per beetje kwam ik toch weer naar voor, uiteindelijk eindigde ik 15de.

Dag klassement

In het dag klassement werd ik gedeeld 3de met 3 andere piloten met 38 punten, maar de 2de manche is doorslaggevend dus mocht ik niet op het podium.

Totaalklassement

In het totaalklassement ben ik 5de met 103 punten, bij een correct reglement zou ik 4de moeten gestaan hebben (maar daar gaan we hier niet verder over uitbreiden).