Warning: Undefined array key "nieuwsbrief" in /customers/8/b/9/madboyracing.be/httpd.www/nieuws.php on line 5 Mad Boy Racing

Everyone in life is looking for a certain rush.

Racing

Is where we got ours.

Superbiker 2011-10-07

Vrijdag 9u40: Tijd om de eerste training te rijden, met de KTM op regenbanden want het had die nacht wat geregend. In die training lukte het niet zo echt goed. Het was een zwaar circuit met een voorrecht voor de crossers. Achter een ronde of 4 begon ik het circuit een beetje te kennen en kon ik gas beginnen geven. Toen werd er reeds afgevlagd, blijkbaar konden we maar een 5-tal ronden rijden. Mijn beste tijd in de training was (2:27.667). 11u50: Tijd om de eerste officiële chrono te rijden. Met de KTM en nog steeds op regenbanden omdat we dachten dat het circuit nog niet droog genoeg was. Achteraf gezien leek het beter om op slicks te rijden. De chrono lukte niet echt, er waren veel rappe piloten die me langs alle kanten voorbijstaken. Het was ook een hele zware reeks waarin ik terechtgekomen was, met heel veel internationale toppiloten. In de laatste ronde viel er iemand voor mij in de kombocht en ik kon hem niet passeren omdat ik anders over zijn benen moest rijden. Dus moest ik wachten tot de oranje mannetjes hem kwamen helpen. Uiteindelijk een 34ste chrono op 46 met (2:17.057). 15u20: Tijd om de tweede officiële chrono te rijden met de KTM op slicks want het weer zag er goed uit en de baan was droog. Na de opwarmronde begon het toen te regenen, met hagel en alles erop. Het was echt een typisch Belgisch weertje. In de regen stak ik er veel voorbij maar ja, die hadden al een betere tijd gereden in de eerste chrono dus had ik uiteindelijk 35ste chrono op 46 met (2:15.742). Zaterdag 10u50: Tijd voor de eerst race, in de regen. Tegen mijn gewoonte in had ik een slechte start, maar tijdens de koers heb ik toch nog enkele piloten kunnen inhalen en werd uiteindelijk 36ste op 47 met (2:54.166). 13u40: Klaar om naar het rennerspark te gaan. Toen liet de KTM me in de steek, hij wou niet starten. Dus heb ik naar het rennerspark moeten lopen. Toen ik daar aankwam bleken de uren terug eens gewijzigd en was ik 20 min te vroeg. Ik besloot om eerst wat rond te rijden met de KTM zodanig dat de batterij wat kon opladen. Ik reed buiten het circuit en daar viel de KTM plots terug stil. Ik stond juist aan een ingang van het circuit maar ze wilden de poort niet open doen zodat ik helemaal te voet moest rondgaan. Gelukkig passeerden er enkele vrienden die de KTM in gang geduwd hebben. Toen kwam ik aan in het rennerspark gezien we daar 10 minuten op voorhand moeten staan, waar we ook de moto moeten stilleggen. Wanneer we mochten vertrekken voor de opwarmronde startte de KTM weer niet. Gelukkig stond mijn papa bij mij en kon hij hem in gang duwen. In de opwarm ronde was ik stilgevallen bij de finish en ik kreeg de KTM terug niet ingang. De piloten vertrokken maar gelukkig voor mij was er een herstart zodat we de KTM terug ingang konden duwen. Tijdens het wachten chauffeerde de motor en moest ik hem noodgedwongen stilleggen. Dus kon ik niet mee doen met de KTM maar gelukkig stond mijn papa daar met de Husaberg, maar deze stond op slicks en het regende heel hard. Ik besloot om de race toch mee te rijden met de Husaberg. Dat verliep redelijk goed, zeker gezien ik met slicks reed in de regen . Ik eindigde 26ste op 35 met (3:20.944). Zondag 9u20: Tijd om de laatste wedstrijd te rijden, deze reed ik met de Husaberg met regenbanden aangezien de KTM niet startte. Ik had een hele goede start en kwam als 7de door de eerste bocht. Ik heb dit seizoen echter veel te weinig gereden met de Husaberg en in het onverhard heb ik enkele plaatsen verloren. Ik eindigde 18de op 28 met (2:33.502). Alles samengevat heb ik een beetje teveel tegenslag gehad, moto niet starten, foute bandenkeuze. Het is daar ook heel slecht weer geweest, een deel van het onverhard hebben ze de zaterdagavond zelfs moeten heraanleggen omdat je er bijna niet meer door kon. Je kan dit ook zien aan de tijden die slechter werden omdat het circuit ook slechter werd. Conclusie: Vanaf nu veel gaan trainen met de crossmoto want voor de wedstrijden die er dit jaar geweest zijn moet je vooral goed kunnen crossen (om niet te zeggen schaatsen ;-)