Warning: Undefined array key "nieuwsbrief" in /customers/8/b/9/madboyracing.be/httpd.www/nieuws.php on line 5 Mad Boy Racing Zaterdag 7/4/2012

Vanaf 12 uur konden we trainen, dus besloot ik om direct te starten en mijn nieuwe moto wat te roderen.

De Husaberg die als reserve moto dienst deed was eerder in de week verkocht en vervangen door een KTM welke volgens de verkoper pas gereviseerd was.

In het begin moest ik de moto wat gewoon worden. Ik kwam al snel tot de constatatie dat ik bijna geen voorrem had. Ik moest telkens 2 keer pompen vooraleer de voorrem iets of wat remde, dus ging ik van het circuit naar de mobilhome om het probleem op te lossen.

We vonden niet direct het probleem, gelukkig had ik een complete nieuwe remkit mee en we hebben dus maar besloten deze te monteren.

Dan weer op het circuit waarbij de nieuwe rem eerst moest ingereden worden. Al snel merkte ik het verschil, nu remde de moto maar nog steeds niet zoals de andere die uitgerust is met een volledige Beringer remkit.

Het circuit begon me ook al redelijk goed te liggen ik ging steeds rapper en rapper.

Ik begon meer en meer rijders in te halen. Hetgeen me wel opviel was dat er veel piloten het circuit moesten verlaten omdat ze teveel geluid maakten (gelukkig ik niet).

In de training heb ik uiteindelijk een beste tijd gereden van 1.25.

Zondag 8/4/2012

Vroeg opstaan om me te laten inschrijven. We moesten van het ene bureau naar het andere. Uiteindelijk na een uurtje volledig ingeschreven en klaar om de wedstrijden te rijden.

Mijn bandenwarmers zaten al op de moto en de moto stond volledig klaar om de chrono te rijden.

Tijd om de chrono te rijden, ik had een beetje zenuwen gezien het de eerste wedstrijd was van het seizoen en een chrono rijden ook niet mijn sterkste punt is. Tijdens de chrono heb ik enkele goede tijden kunnen neerzetten. Bij het einde van de chrono kwam ik van het circuit en ging kijken naar mijn tijd. Ik had de 8ste tijd van 32 (1:24.065). Terwijl ik daar stond hoorde ik mijn naam afroepen. Ik kreeg 1 minuut straftijd omdat ik teveel geluid gemaakt zou hebben. Dit leek me wel heel raar gezien ik de zaterdag een hele dag heb kunnen trainen zonder teveel geluid te maken. Dus ging ik naar de organisatie en vroeg ik meer uitleg. Daar zeiden ze me dat ik 1 db teveel had en daardoor 1 minuut straftijd kreeg. Dus daar ging mijn 8ste tijd door de O zo goede organisatie (KNMV trekt op niets). Ik moest helemaal achteraan starten.

Start manche 1. Helemaal achteraan starten, ik had me al een beetje kwaad gemaakt en in de start probeerde ik verschillende piloten in te halen maar dat lukte niet goed doordat de baan te smal was. Bovendien had ik daardoor niet de ideale lijn op de tafel waardoor ik gevallen ben en terug als één van de laatsten op het verharde gedeelte door kwam. 

Uiteindelijk heb ik toch kunnen opklimmen naar de 16de plaats van 32. Maar toen liep het goed fout. Mijn nieuwe moto liep vast op 5 min van het einde van de wedstrijd. Dus heb ik geen punten kunnen nemen.

Start manche 2. Ik moest weer achteraan starten. De start verliep goed, de race was meer een inhaal race voor mij. Iedere ronde stak ik enkele piloten voorbij. Uiteindelijk 18de geworden met een beste tijd van 1:25.779. Deze tijd is ook trager dan mijn chrono omdat ik in ieder ronde tragere piloten moest inhalen. Moest de race niet vroegtijdig afgevlagd zijn omdat er iemand zwaar afgegaan was zat er kans in om toch nog in de punten te rijden.

Besluit: De organisatie in Lelystad is een van de slechtste die ik ooit heb meegemaakt.

Wij mochten tijdens de koers 96 db maken en als we er een teveel hadden kregen we 1 min straftijd, terwijl de ONK rijders 102 db mogen maken. Wel raar dat ik in de training op zaterdag en in de wedstrijden niet teveel lawaai maakte zonder aanpassingen aan de moto.

Ook hebben Prestige piloten hun laatste manche niet mogen rijden omdat ze daar in Lelystad stoppen om 18 uur !!!!

De organisatoren van de KNMV waren vooral druk bezig met de db-meter te controleren zodat ze zelfs niet gezien hadden dat er al 2 ronden een piloot lag te creperen op het circuit voordat ze de wedstrijd stil gelegd hebben. Het is daar blijkbaar ook een sport voor de organisatoren om zoveel mogelijk stop-en-go's te geven, wat ze daar uitgedeeld hebben aan stop-en-go's in één wedstrijd heb ik vorig jaar niet gezien op een gans seizoen van het Belgisch kampioenschap.

Momenteel ligt de motor reeds volledig open bij onze sponsor Joramo die er alles zal aan doen om hem hersteld te krijgen tegen de volgende wedstrijd. Hij wacht momenteel nog enkel op de nieuwe kleppen, nokkenas, drijfstang enz...

" />

Everyone in life is looking for a certain rush.

Racing

Is where we got ours.

Lelystad 2012-04-07

Zaterdag 7/4/2012

Vanaf 12 uur konden we trainen, dus besloot ik om direct te starten en mijn nieuwe moto wat te roderen.

De Husaberg die als reserve moto dienst deed was eerder in de week verkocht en vervangen door een KTM welke volgens de verkoper pas gereviseerd was.

In het begin moest ik de moto wat gewoon worden. Ik kwam al snel tot de constatatie dat ik bijna geen voorrem had. Ik moest telkens 2 keer pompen vooraleer de voorrem iets of wat remde, dus ging ik van het circuit naar de mobilhome om het probleem op te lossen.

We vonden niet direct het probleem, gelukkig had ik een complete nieuwe remkit mee en we hebben dus maar besloten deze te monteren.

Dan weer op het circuit waarbij de nieuwe rem eerst moest ingereden worden. Al snel merkte ik het verschil, nu remde de moto maar nog steeds niet zoals de andere die uitgerust is met een volledige Beringer remkit.

Het circuit begon me ook al redelijk goed te liggen ik ging steeds rapper en rapper.

Ik begon meer en meer rijders in te halen. Hetgeen me wel opviel was dat er veel piloten het circuit moesten verlaten omdat ze teveel geluid maakten (gelukkig ik niet).

In de training heb ik uiteindelijk een beste tijd gereden van 1.25.

Zondag 8/4/2012

Vroeg opstaan om me te laten inschrijven. We moesten van het ene bureau naar het andere. Uiteindelijk na een uurtje volledig ingeschreven en klaar om de wedstrijden te rijden.

Mijn bandenwarmers zaten al op de moto en de moto stond volledig klaar om de chrono te rijden.

Tijd om de chrono te rijden, ik had een beetje zenuwen gezien het de eerste wedstrijd was van het seizoen en een chrono rijden ook niet mijn sterkste punt is. Tijdens de chrono heb ik enkele goede tijden kunnen neerzetten. Bij het einde van de chrono kwam ik van het circuit en ging kijken naar mijn tijd. Ik had de 8ste tijd van 32 (1:24.065). Terwijl ik daar stond hoorde ik mijn naam afroepen. Ik kreeg 1 minuut straftijd omdat ik teveel geluid gemaakt zou hebben. Dit leek me wel heel raar gezien ik de zaterdag een hele dag heb kunnen trainen zonder teveel geluid te maken. Dus ging ik naar de organisatie en vroeg ik meer uitleg. Daar zeiden ze me dat ik 1 db teveel had en daardoor 1 minuut straftijd kreeg. Dus daar ging mijn 8ste tijd door de O zo goede organisatie (KNMV trekt op niets). Ik moest helemaal achteraan starten.

Start manche 1. Helemaal achteraan starten, ik had me al een beetje kwaad gemaakt en in de start probeerde ik verschillende piloten in te halen maar dat lukte niet goed doordat de baan te smal was. Bovendien had ik daardoor niet de ideale lijn op de tafel waardoor ik gevallen ben en terug als één van de laatsten op het verharde gedeelte door kwam. 

Uiteindelijk heb ik toch kunnen opklimmen naar de 16de plaats van 32. Maar toen liep het goed fout. Mijn nieuwe moto liep vast op 5 min van het einde van de wedstrijd. Dus heb ik geen punten kunnen nemen.

Start manche 2. Ik moest weer achteraan starten. De start verliep goed, de race was meer een inhaal race voor mij. Iedere ronde stak ik enkele piloten voorbij. Uiteindelijk 18de geworden met een beste tijd van 1:25.779. Deze tijd is ook trager dan mijn chrono omdat ik in ieder ronde tragere piloten moest inhalen. Moest de race niet vroegtijdig afgevlagd zijn omdat er iemand zwaar afgegaan was zat er kans in om toch nog in de punten te rijden.

Besluit: De organisatie in Lelystad is een van de slechtste die ik ooit heb meegemaakt.

Wij mochten tijdens de koers 96 db maken en als we er een teveel hadden kregen we 1 min straftijd, terwijl de ONK rijders 102 db mogen maken. Wel raar dat ik in de training op zaterdag en in de wedstrijden niet teveel lawaai maakte zonder aanpassingen aan de moto.

Ook hebben Prestige piloten hun laatste manche niet mogen rijden omdat ze daar in Lelystad stoppen om 18 uur !!!!

De organisatoren van de KNMV waren vooral druk bezig met de db-meter te controleren zodat ze zelfs niet gezien hadden dat er al 2 ronden een piloot lag te creperen op het circuit voordat ze de wedstrijd stil gelegd hebben. Het is daar blijkbaar ook een sport voor de organisatoren om zoveel mogelijk stop-en-go's te geven, wat ze daar uitgedeeld hebben aan stop-en-go's in één wedstrijd heb ik vorig jaar niet gezien op een gans seizoen van het Belgisch kampioenschap.

Momenteel ligt de motor reeds volledig open bij onze sponsor Joramo die er alles zal aan doen om hem hersteld te krijgen tegen de volgende wedstrijd. Hij wacht momenteel nog enkel op de nieuwe kleppen, nokkenas, drijfstang enz...